Турінформ Закарпаття

Новини Закарпаття

Розвиток туризму міста Ужгород та околиць

By Олександр Коваль

September 12, 2016

Останні десятиліття туризм Закарпаття проявляє себе, як надзвичайно стійка одиниця в економіці краю, діяльність, якої спрямована на розвиток туризму та інфраструктури, що генерує сотні мільйонів гривень в бюджетному секторі та створює десятки тисяч робочих місць.

Закарпаття, на карті Західної України є воротами у Європу, а Україна починається з Закарпаття, для європейського та міжнародного туриста. То ж розвиток інфраструктури та конкурентоспроможність продуктів є ключовими на ринку не лише України, а й світу.

Ужгород, як обласний центр, має свої стратегічні переваги та недоліки, якими можна управляти, та які можна перетворити на додаткові переваги, за рахунок, розробки та реалізації програми розвитку туризму міста, у поєднанні з його околицями.

Якщо розглядати перспективи міста Ужгород, ми не можемо їх розглядати без околиць, які формують потенціал для тур продуктів та є складовими для території.

На найближчі роки, ми можемо визначити наступні проблеми, які є типовими для міста та територій Закарпаття на прикладі обласного центру.

Якщо представити на прикладі міста Ужгород, то серед найважливіших, короткострокових та довгострокових (без поділу на групи), є наступні проблеми:

  1. Незадовільний рівень роботи з координації туризму міста та території краю
  2. Низький рівень якості послуг та стандартів роботи закладів індустрії туризму
  3. Недостатній рівень реклами міста та території
  4. Низький рівень конкурентності послуг індустрії туризму міста та території
  5. Незадовільний рівень інфраструктури міста та території
  6. Незадовільний зовнішній вигляд об’єктів в історичній частині міста та на основних шляхах
  7. Низький рівень прибутковості підприємств індустрії туризму
  8. Високий рівень плинності кадрів в індустрії туризму: харчування, проживання, сервіс
  9. Недостатній рівень матеріально технічної бази підприємств індустрії гостинності
  10. Недостатній рівень співпраці з містами та територіями
  11. Низький рівень об’ємів продаж внутрішніх тур продуктів
  12. Недостатній рівень роботи комунальних служб міста та околиць
  13. Низький рівень співпраці в секторі туризму та між секторами
  14. Недостатній рівень розвитку спеціалізованих видів туризму
  15. Відсутня інвентаризація тур ресурсів та тур продуктів
  16. Недостатній рівень інформації про місто та околиці на мовах туристів
  17. Короткий термін перебування туриста та екскурсанта на території міста, області
  18. Незадовільний рівень участі міста у виставкових заходах та презентаціях
  19. Недостатній рівень якісних фото та відео продуктів про місто
  20. Відсутність бачення перспектив та напрямків розвитку туризму міста
  21. Відсутній календар подій на рік та узгодження дій між організаторами
  22. Відсутні нові тур маршрути та тур продукти міста Ужгород та околиць
  23. Низький рівень патріотизму місцевих жителів Ужгорода та околиць
  24. Недостатній рівень співпраці закладів освіти з питань розвитку туризму краю
  25. Відсутність системи підготовки та перепідготовки кадрів у секторі туризму

Звісно, перелік проблем, може розширюватись та змінюватись, для різних міст чи територій, та вносити свої коригування.

Для вирішення зазначених проблем сектору та розвитку туризму міста, чи території пропонується, реалізація наступних програм та ініціатив, за участі представників освітніх закладів, органів влади, бізнесу, громадських організацій, та медіа.

Яким чином здійснити розвиток туризму міста Ужгород та околиць?

Пропонується, знайти шляхи вирішення наступних проблем, та створити ініціативи направлені, на вирішення завдань, через реалізацію наступних компонентів.

Компонент 1. Створення сприятливих умов для розвитку туристичної галузі міста Ужгород:

Компонент   2. Розвиток кадрового потенціалу індустрії туризму, формування іміджу, патріотизму до міста Ужгорода

Компонент 3. Підвищення туристичної привабливості та створення сучасного позитивного туристичного іміджу міста

Компонент 4. Забезпечення умов для роботи іноземних та вітчизняних туристичних операторів та груп

Для реалізації зазначених проблем та питань, необхідно:

Коваль Олександр,керівник Турінформ Закарпаття,

викладач факультету туризму УжНУ.