Студенти кафедри туризму УжНУ на практиці вирішили здійснювати популяризацію відпочинку в Закарпатті, через поштові листівки та марки.
Сувенірна галузь, є одним з важливих напрямків в індустрії туризму. Закарпатські експерти з туризму вирішили збільшити різноманіття, шляхом виготовлення поштових листівок. Ідеї, для поштових листівок виникли на основі існуючих туристичних маршрутів, об’ктів, архітектурних, природних обєктів.
Як повідомив порталу “Мукачево нет” зав кафедрою туризму УжНУ Федір Шандор, ці листівки є творами наших студентів, які навчаються за напрямком «Туризм». Справа у тому, що при випускові студентів стала явною одна із проблем. Вона полягає у тому, що спеціалісти, які після закінчення університету працюють безпосередньо з клієнтом, дуже часто не можуть усвідомити і зрозуміти цінність тих чи інших додаткових послуг. Одним із видів таких, важливих для туриста, додаткових послуг у сфері туризму є сувенірна галузь. Тож, для того, щоб наші студенти ще у період їхнього навчання могли усвідомити значущість таких, на перший погляд, незначних, але насправді дуже важливих у туризмі моментів. Ми обрали головні сувенірні позиції, які найчастіше купують туристи. Ці орієнтири визначені статистично Всесвітньою туристичною організацією. Це – предмети колекціонування, як-от поштові марки, магніти, поштові листівки. Також користуються популярністю товари, вироблені у місці їх придбання. Це може бути парфумоване мило, «старовинний» папір, авторські прикраси. Саме для того, щоб туризмознавці оцінили важливість сувенірних речей для своєї власної роботи, вони повинні їх спробувати зробити самостійно. Із розвитком сучасних комп’ютерних технологій, Інтернету, це не так вже й важко. Саме тому наш студент-першокурсник додатком до своєї курсової роботи робить поштову марку. Студент другого курсу – виготовляє сувенірний магніт. На третьому курсі – додатком до курсової роботи є самостійно виготовлена поштова листівка. Студент сам, за допомогою графічних редакторів, фото шопу, чого завгодно – створює зображення, яке є основою поштівки. Неважливо якісно чи неякісно. Не всі можуть бути художниками чи поліграфістами, але спробувати зробити сувенір повинні усі.
На виході ми отримуємо ту чи іншу марку, листівку, присвячену фестивалю, святові, туристичному маршруту, туристичній послузі. І треба сказати, що деякі із робіт є вдалими і, ймовірно, навіть вартими того, щоб, допрацювавши ідею студента, створити на її базі професійно листівку і запустити її у тираж.
Студенти четвертого курсу виконують практичну роботу, так би мовити, анімативну. Наприклад, створюють парфумоване мило. Дуже хорошою ідеєю було б створити набір парфумованого мила із ароматами, характерними для Закарпаття і його туристичних принад. Наприклад, мило із ароматом сиру Селиської сироварні, із ароматом меду, лек вару, паленки, вина, кавове мило. До речі, перелічені роботи вже виконано студентами, втілено як пілотні проекти і ці вироби вже знайшли своє місце у тематичних музеях, виставках, що діють при туристичних об’єктах краю. На черзі – спеції і трави Закарпаття: м’ята, материнка, розмарин… Словом, місця для творчості є чимало. Зрештою, можливо саме наші випускники налагодять більше виробництва автентичних сувенірів і витіснять китайську сувенірну продукцію із закарпатського ринку. Ну а марки, поштівки, магнітики – це перші кроки.
“Турінформ Закарпаття”