Турінформ Закарпаття

Новини Закарпаття

Чи мають перспективу туристичні кластери на Закарпатті?

By Олександр Коваль

March 06, 2010

Туристичні кластери, це нові можливості, додатковий майданчик для розвитку існуючих та створення нових бізнес-проектів, проведення спільних виставок, акцій, розробки стратегії просунення туристичної пропозиції Закарпаття, у цільових регіонах.

Створення кластеру дозволить більш успішно конкурувати, як на регіональному, так і міжнародних туристських ринках.

Кластер – продукт співпраці підприємств індустрії туризму з усіма іншими видами бізнесу, пов’язаними з їх обслуговуванням. В туризмі, це наприклад, готелі, заклади громадського харчування, туристичні компанії, освітні заклади, розважальні комплекси, транспортне сполучення, система виробництва сувенірної продукції.

На сьогодні, у нас є всі умови і ресурси для створення та ефективного розвитку туристичної галузі Закарпаття.

Туристичний кластер може бути сформований як у межах окремих зон чи районів, так і Закарпаття загалом. Закарпаття як туристична дестинація, має сформований імідж в уяві туриста. Мусимо відзначити, що чим далі, тим даний імідж стає менш привабливим, через низький рівень якості послуг, що у переважній більшості випадків зумовлено не відсутністю знань у менеджерів та директорів підприємств туристичної індустрії, а відсутністю системного бачення перспектив розвитку тих чи інших туристичних проектів.

Створення кластерів у туризмі навколо так званих «кореневих центрів», дестинацій, які продають туристичні фірми, створюючи туристичний продукт, допоможе підійти до стратегії системного розвитку регіональної індустрії туризму. На Закарпатті, наприклад, такими центрами, можуть стати архітектурні пам’ятки, природні та рекреаційні ресурси, події: палаци та замки, мінеральні та термальні джерела, гірські вершини, озера, фестивалі та інше.

Вагомим аргументом, що сприятиме створенню туристичного кластеру, може стати ідея співпраці на місцевому рівні, щоб конкурувати на глобальному ринку.

Туристичні фірми, є операторами ринку, продаючи свій продукт, вони перекуповують послуги інших видів бізнесу, що функціонують в індустрії туризму: готельного та ресторанного, перевезень, торгівлі, розважального та інших.

Через це, вони повинні між собою спілкуватись, не тільки укладаючи комерційні угоди, але й під час конференцій, семінарів, нарад, через створення професійних асоціацій, клубів. Адже, представники всіх зазначених видів бізнесу і утворюють кластер туризму. Відомо, що в конкурентній боротьбі за клієнта і за місце на ринку завжди перемагає об’єднання зусиль, що пропонує більшу кількість пропозицій, більш високий рівень якості, більш низькі ціни. В боротьбі за глобального споживача, в системі конкуренції туристичних дестинацій не може бути одноосібної гри, тут слід об’єднувати зусилля.

Ініціатива створення кластеру може належати як представникам органів державної влади, місцевого самоврядування, так і бізнесу. Зусилля органів влади зазвичай спрямовуються не на підтримку окремих підприємств і галузей, яким би не був значним їх внесок в економіку регіону, а на створення умов для розвитку кластерів та розвитку взаємин усередині нього.

Тут варто долучити і потужні інвестиційні проекти, що працюють на території Закарпаття. Адже, такі світові бренди, як «Ядзакі», «Джейбіл», «Єврокар», «Турбогаз», «Фішер», та інші відомі у світі, а географічно вони розташовані на території Закарпаття.