Турінформ Закарпаття

Новини Закарпаття

При оформленні турів будьте уважні

By Олександр Коваль

May 20, 2010

Різні туристичні оператори по-різному ставляться до організації турів, – констатував Анатолій Пахля. Він не став «робити рекламу того чи іншого туристичного оператора», проте відзначив, що, «на жаль, в частині виїзного туризму останнім часом зросла кількість скарг споживачів туристичних послуг» – частина з них надійшла і на «Обозреватель» у форматі питань до чолі Держслужби туризму. За оцінками Анатолія Пахлі, якість туристичних послуг, що надаються всередині країни, в основному прийнятне. Напевно, тому, що «ми тут, поруч, і завжди можемо втрутитися», – припустив чиновник. Якщо ж говорити про закордонне відпочинок, то тут є проблеми. Визначаючись з туроператором, Анатолій Пахля радить українцям звертати увагу на «ім’я оператора, його професіоналізм і досвід роботи на туристичному ринку». Як розповів чиновник, туроператор несе фінансову відповідальність за всілякі форс-мажори – але тільки в тому випадку, якщо вони прописані в контракті. Тому особливо уважно варто читати документи, пропоновані туроператорами, «особливо тими, хто недавно працює на ринку, ще не мають свого імені та професійної історії». Перш ніж оплатити послуги туроператора, Анатолій Пахля рекомендує звернути увагу на наступні обставини: -Контракт (а його наявність – обов’язково) повинен повністю відповідати вимогам Закону України «Про туризм». Це означає, що в контракті повинні бути прописані: -Характеристики країни перебування і її особливостей; -Вартість туру; -Місце проживання; -Інформація про харчування; -Інформація про спосіб переїзду; -Перелік консульських установ, посольств з їх прямими телефонами; -Прогнозовані варіанти форс-мажорів (наприклад, затримка авіарейсу у зв’язку з виверженням вулкана). «Турист повинен вимагати такий документ», – підкреслив Анатолій Пахля. Він розповів, що безліч скарг на туроператорів надходить від громадян, які навіть не мали на руках свого примірника договору. Отже, якщо туроператор дозволив собі невиконання зобов’язань з надання послуг, можна і треба звертатися до Державної служби туризму і курортів. «Ми завжди будемо втручатися в ситуацію, якщо вона не буде відповідати очікуванням, з якими наші громадяни планували свій відпочинок», – запевнив Анатолій Пахля.