Навіть під час повномасштабного вторгнення українці продовжують подорожувати по мальовничих місцях нашої країни та за кордон. Експерти вважають, що необхідно підтримувати сферу туризму в Україні, адже після закінчення війни вона стане одним з найголовніших туристичних напрямів в Європі. Тому багато агенцій продовжують свою діяльність та пропонують роботу менеджер по туризму, з їхніми актуальними вакансіями можна ознайомитися на Jooble. У цій статті ми розповімо про варіанти дистанційного працевлаштування та розвитку кар’єри у туризмі.
Які можливості віддаленої зайнятості пропонує ця індустрія?
У 2023 році серед українців відновився попит на невеликі подорожі, що дало можливість туроператорам повернутися до діяльності та відкривати нові робочі місця. Разом з експертами компанії Jooble ми проаналізували ринок праці та виділили декілька популярних посад.
№1. Менеджер з туризму
Позиція менеджера з туризму є найпоширенішою у туристичній сфері. Фахівець відповідає за організацію, координацію подорожей та відпочинку. В його обов’язки зазвичай входять:
- консультування клієнтів;
- створення індивідуальних турів, відповідно до вимог та побажань;
- бронювання готелів, квитків, трансферів;
- оформлення страхувань та віз;
- укладання договорів з постачальниками послуг;
- допомога туристам з питаннями та проблемами під час подорожі.
Туристичних менеджерів запрошують на роботу в агенції. Спеціалісти можуть вибрати вакансію із зарплатою 17000-40000 грн на місяць, залежно від обсягу виконаних завдань та проданих пакетів.
№2. Travel-agent у компанії
Різні компанії у сферах IT, енергетики, маркетингу тощо, шукають тревел-агентів, які займатимуться організацією відряджень, воркейшенів, поїздок на навчання та конференції для працівників. Їхні обов’язки схожі з попередніми спеціалістами:
- бронювання квитків, готелів, трансферів та додаткових послуг;
- оформлення віз, запрошень та інших документів для подорожей;
- розрахунки кошторисів на відрядження;
- допомога працівникам у релокації;
- пошук житла на довгострокове проживання;
- оформлення виконаних завдань у звітності.
Тревел-менеджери можуть знайти роботу з оплатою 30000-60000 грн на місяць. Для цієї посади важливо мати досвід роботи у туризмі та знання англійської мови.
№3. Організатор екскурсій
Ця спеціальність підходить особам, які знають цікаві місця, пам’ятки архітектури певного міста та його історію. Організатори планують піші та автобусні маршрути, знаходять історичні факти, складають тексти для екскурсій та можуть самостійно проводити їх. До завдань фахівців можна також віднести:
- вибір місць для відвідування (парки, музеї, архітектурні пам’ятки);
- бронювання квитків та ресторанів;
- планування часу на самостійні прогулянки туристів;
- контроль кількості людей в групі.
Заробітна плата залежить від кількості проданих екскурсій на місяць.
№4. Sales-менеджер
Тревел-компанії активно шукають менеджерів з продажу авіаквитків, путівок у табори, майданчиків для проведення конференцій та освітніх заходів. Зона відповідальності спеціалістів наступна:
- Робота з наявною клієнтською базою – пропозиції нових послуг у форматах телефонного дзвінка або листування, підписання договорів.
- Залучення нових покупців – консультування телефоном або в листуванні стосовно пропозицій компаній, підбір та продаж пакетів послуг, відповідно до побажань клієнтів, підписання договорів.
Менеджери з продажу авіаквитків також працюють з популярними системами бронювання, наприклад, Amadeus, Galileo, Sabre. Вони шукають найвигідніші пропозиції та викупають квитки для клієнтів. На місяць усі перераховані працівники можуть заробляти до 70000 грн, залежно від кількості закритих угод.
№5. Візовий менеджер
Фахівці допомагають туристам правильно оформлювати пакети документів на отримання віз у такі країни як США, Канада, Австралія, Великобританія, Південна Корея тощо. Зазвичай вони мають наступні обов’язки:
- консультація клієнтів з оформлення віз різних типів;
- збір та переклад необхідних документів;
- заповнення анкет на подачу в консульства або візові центри;
- підготовка клієнтів до візового інтерв’ю;
- інформування про актуальний статус розглядання документів посольствами;
- складання та підписання договорів про надання послуг.
Візовим менеджерам пропонують від 15000 до 40000 грн на місяць. Проте, фахівці, які самостійно шукають клієнтів, заробляють від 160$ за один цикл послуг від заповнення анкети до кінцевої відповіді посольства.
Які вимоги до кандидатів у сфері туризму?
Індустрія туризму вимагає від працівників постійної взаємодії з людьми, тому головними тут є особистісні якості. «Ідеальний» кандидат повинен мати:
- комунікаційні здібності;
- вміння переконувати;
- здатність до розв’язання проблемних питань;
- уважність до деталей;
- аналітичне мислення;
- вміння приймати швидкі рішення.
Обов’язковим для кожного фахівця є знання іноземних мов. Більшість компаній зацікавлені у працівниках, які володіють англійською на рівнях B1 та вище. Перевагою буде також знання німецької, французької, адже це мови, якими спілкуються більшість європейських країн.
Зазвичай роботодавці не вимагають від кандидатів вищої освіти, для професіоналів у сфері туризму важливішими є досвід та показники ефективності (обсяг продажів, рівень задоволеності покупців, відсоток клієнтів, що повертаються). Навчитися базових практичних навичок можна на спеціальних онлайн-курсах. Проте, якщо фахівець бажає поглиблених знань іноземних мов, історії, географії, маркетингу, їх можна отримати у ВНЗ.