Турінформ Закарпаття

Новини Закарпаття

Ринок туристичних послуг м. Ужгорода

By Олександр Коваль

June 30, 2009

Туристичний інформаційний Центр Закарпаття провів ринкове дослідження «Ринок туристичних послуг м. Ужгорода».

Дослідження проводилось серед повнолітніх жителів міста Ужгорода, у квітні 2007 року.

За результатами ринкового дослідження, 69% ужгородців, на запитання які туристичні фірми ви знаєте, спонтанна відомість (респондент мав дати лише одну відповідь), про відомість назви тієї чи іншої туристичної фірми змогли дати ствердну відповідь.

З тих, що знали, 27,7% респондентів відзначили туристичну фірму «Інтурист Закарпаття», 18,1% туристичну фірму «Галопом по Європі», 16,9% туристичну фірму «Содіс Карпати», 9,6% туристичну фірму «Мома Турс», 8,4% туристичну фірму «Агентство Гарячих Путівок», по 7,2% туристичну фірму «Супутник» та «Карпат Тревел», 2,4% туристичну фірму «Бусоль Вояж» та по 1,2% туристичні фірми «Фаворит Тревел» та «Камелія Турс». В той же час 31% не змогли назвати жодну тур фірму.

У розрізі по статі (чоловіки, жінки), нами виявлено наступні тенденції, що серед чоловіків найбільш відомою залишається тур фірма «Інтурист Закарпаття», її знають 35,7% респондентів чоловіків, в той же час у жінок, найбільш відома тур фірма «Галопом по Європі», її пригадали 21,9% респондентів. Туристичну фірму «Содіс Карпати» знають 16,7% чоловіків та 17,1% жінок.

В той же час, 14% респондентів чоловічої статі не змогли пригадати жодну із тур фірм. 35,9% жіночої статі не змогли пригадати жодної із тур фірм.

Наступним, етапом, визначався рівень відомості інших 3-х туристичних фірм. Де фаворитами були дещо інші фірми. Респондентам пропонувалось назвати 3 фірми, які вони можуть ще пригадати. Фаворитом стала туристична фірма «Галопом по Європі», яка відома для 33,1% респондентів, туристична фірма «Агентство Гарячих Путівок» відома для 15,6%, наступною фірмою ужгородці відзначили «Інтурист Закарпаття» 10,6%. Наступним блоком, вивчалось питання «Послугами яких туристичних фірм, користуються Ужгородці».

Виявилось, що лише 21,7% респондентів за минулі роки скористались послугами туристичних фірм. В той же час, 78,3% респондентів не користуються послугами та самостійно приймають рішення щодо відпочинку. Фаворитами при виборі туристичних фірм Ужгородців є тур фірма «Галопом по Європі» яку обирають 34,6% респондентів та тур фірма «Агентство Гарячих Путівок» 30,8%. Агентство «Мома Турс» 19,2%.

Як видно, явними фаворитами є туристичні фірми, які мають (чи мали) значну рекламну підтримку через всеукраїнські засоби масової інформації. В той же час, туристична фірма «Мома Турс» здійснює рекламну кампанію лише в весняно – літній сезон, і протягом зазначеного періоду працює і її офіс.

При виборі місця відпочинку для 41% респондентів вирішальним є почуття комфорту, для 37,6% респондентів вартість послуги, для 8,7% розгалужена інфраструктура.

Наступним запитанням, що ми пропонували респондентам, було виявлення факторів впливу на прийняття рішення при виборі тієї чи іншої туристичної фірми. Кожен мав змогу відзначити 3 фактори.

Згідно даних опитування, головними факторами впливу на прийняття рішення є низька ціна на послуги, яка важлива для 19,3% респондентів, ввічливість співробітників важлива для 17,1% респондентів, різноманітність відпочинку 12,3%. З опитування видно, що такі фактори як додаткові послуги та поради друзів 4,9% не є вирішальними при виборі тур фірм.

Трійка факторів, серед тих хто визначився, для 23,3% чоловіків найважливішим фактором є ввічливість співробітників, низькі ціни 17,5% (тобто респонденти звертають увагу на вартість послуг) та різноманітність відпочинку для 14,2%. Серед жінок, вирішальними факторами є низькі ціни для 19,2%, різноманітність відпочинку та ввічливість співробітників для 9,2%, тривалий досвід роботи на ринку для 8,3% респондентів.

У питанні вивчення думки респондентів «Назвіть найбільш відому тур фірму на ваш погляд», з метою визначення найбільш відомої туристичної фірми, лише 31% респондентів зміг визначитись. З тих хто визначився, лідерами є тур фірма «Галопом по Європі» 28,9%, тур фірма «Агентство гарячих путівок» 23,7%, тур фірма Інтурист Закарпаття та «Мома Турс» 15,8%.

62% респондентів вже визначились, з сумою коштів, яку вони готові потратити на відпочинок. Зважаючи на те, що 45% респондентів отримують дохід у розмірі 1000 грн., на одного члена сім’ї, виявилось, що 78.3 % респондентів готові потратити до 1500 грн на відпочинок.

Прогнозуємо, що це може бути як відпочинок у межах Закарпаття, так і нетривалі подорожі у межах України чи до країн Східної Європи: басейни Угорщини, екскурсії до Словаччини.

Демографічна складова опитування Було опитано 120 респондентів, за стандартною вибіркою, віком від 18 до 55 років, жителів міста Ужгород. Користування послугами тур фірм: Користуються послугами – 21,7% респондентів Не користуються послугами тур фірм 78,3% респондентів. Гендерний аспект: – Чоловіки – 46,7% – Жінки – 53,3% Віковий склад респондентів: – 22 – 29 років – 18% – 30 – 36 років – 34% – 37 – 41 рік – 16% – 42 – 48 років – 18% – 49 – 55 років 14% Професійна складова: – Менеджери – 11,7% – Директори – 0,8% – Підприємці – 24,2% – Службовці, працівники бюджетної сфери – 51,7% – Інші – 11,7% Структура доходів респондентів – До 1000 грн – 45% – Від 1000 грн до 1500 грн – 33,3% – Від 1501 до 2000 грн – 14,2% – Від 2001 грн до 2500 грн – 3,3% – Понад 2500 грн – 0% – Відмовились від відповіді – 4,2%

Олександр Коваль, Турінформ Закарпаття, весна 2007 р.