Сільський туризм Закарпаття протягом останніх років, відчуває певні коливання показників (кількість туристів, кількість продаж послуг), як у сторону зростання так і у сторону спадання.
За 2015 рік, в області з’являється близько 25 нових садиб, що готові приймати гостей, і у той же час, близько 40 припинили роботу.
Безперечно, успіх господаря, який має намір приймати і обслуговувати гостей, залежить від впорядкування садиби та її гарного оформлення. А також, від переліку послуг, які він надає.
Переважна більшість господарів, прагнуть кардинально переобладнати свою садибу, під потреби туриста. Але суттєві зміни в облаштуванні садиби потребують значних капіталовкладень і витрат часу, тому пріоритетом стає приведення у порядок того, що є, та розвиток потенціалу території.
Власникам садиб, що прагнуть працювати в секторі зеленого туризму рекомендовано зберігати свої традиції, та привернути увагу до автентичності побуту. На передодні активного сезону, провести ремонтні та косметичні роботи, у межах своїх можливостей, бажано здійснити роботи, спрямовані на забезпечення привабливого художньо-естетичного виду будівель, благоустрій та інженерне облаштування садиби і житлового будинку, оформлення інтер’єру жилих приміщень.
Серед можливих перспектив, відзначаємо активність у створенні партнерських мереж, між учасниками ринку. Турінформ Закарпаття надає інформаційну та методичну підтримку не лише власникам садиб, але й можливим партнерам. Зокрема, активізовано співпрацю з народними умільцями, виноробами, сироварами, бджолярами, котрі через свої продукти активно популяризують ідею споживання закарпатських продуктів за межами нашого краю.
Відпочинок на селі здатний не лише задовольнити потреби у рекреації туристів з поза меж сіл, але й активізувати розвиток самого села. Адже, якщо громада зрозуміє, що індустрія туризму створює можливості заробітку для людей, то вже незабаром, ми побачимо ініціативи громад спрямовані на розвиток інфраструктури сіл.
Олександр Коваль, керівник Турінформ Закарпаття,
викладач факультету туризму УжНУ