Зимовий туристичний сезон 2022/2023 року на території Закарпатської області перебуває у критичній ситуації, що пов’язано з теплою погодою, та війною в країні.
Зимовий туристичний сезон Закарпаття – песимістичний прогноз
Як повідомляє “Турінформ Закарпаття“, станом на 27 січня 2023 року, можемо констатувати, що підтвердились песимістичні очікування та прогнози, щодо зимового туристичного сезону в Закарпатті, про що, наголошували окремі представники галузі туризму у коментарях для медіа.
На це вплинули основні чинники, зокрема:
- Фактор війни, через який українці не можуть собі дозволити традиційний відпочинок зимою в Карпатах. Багато хто волонтерить та підтримує ЗСУ, то ж кошти спрямовує на підтримку України;
- Відсутність морозів та снігу. Відсутність морозу не дозволила операторам гірськолижних витягів підготувати схили, для засніження, оскільки земля так і не промерзла;
- Відсутність світла, більшість гірськолижних схилів не мають альтернативного живлення своїх витягів, що також ставить під загрозу їх експлуатацію на випадок вимкнення електромережі;
- Традиційний період новорічно-різдвяних свят, шкільні канікули так само не стали стимулом їхати для родин з дітьми;
- Зниження доходів та пріоритет ощадливого використання коштів;
- Нерозвиненість інфраструктури закладів сектору розміщення у зимовий період, бізнес немає пропозицій на випадок відсутності снігу, лише окремі заклади можуть запропонувати анімаційні програми.
Слід також зазначити:
- Під час зимового сезону 2023 року у трьох містах Закарпатті відкрито загалом 4 ковзанки, а саме дві в Ужгороді, по одній в Мукачеві та Берегові;
- Люди, які приїжджають в Карпати, це не типові туристи. Вони приїжджають не лише заради відновлення сил, як задля того, щоб на певний період знайти притулок та перепочинок від постійних тривог, спричинених обстрілів.
- Фактор наявності генератора та інтернету на території закладу проживання стає ключовим для обрання місця для перебування гостей, а це додаткові витрати та інвестиції для господаря;
- Фактор глобального потепління вносить свої корективи у діяльність підприємств сектору розміщення, не лише в українських Карпатах, але й по Європі, де правилом, а не винятком стає короткий зимовий сезон, та вищі температури.
Кінцеві підсумки сезону можна провести на початку березня, але вже можна констатувати, що в цілому лютий, навіть за наявності морозів та снігу не сприятиме зростанню доходів підприємств.
Що робити?
- Заклади індустрії туризму повинні змінювати свої стратегії до умов часу, розвивати анімаційні програми, інфраструктуру навколо себе та стимулювати розвиток інфраструктури у громадах у найближчі роки;
- Будувати партнерства з організаторами походів, гірськими провідниками та екскурсоводами, щодо розвитку туристичних програм на території громад;
- Необхідно посилити акценти та запропонувати програми відновлення психічного здоров’я українців, не залежно від категорій, особливо для родин, що безпосередньо постраждали від війни.