Карпати давно відомі своїми традиційними делікатесами, серед яких бринза та різні сири, м’ясні вироби, карпатський мед, білі гриби. А сьогодні все це поєднано в цілі тури для гурманів.
Туристи, що відвідують Українські Карпати все більше прагнуть долучитись до традицій, культури краю, та прагнуть відвідувати не лише популярні міста, з їх колоритом, палацами та замками, існуючі музеї, фестивалі, екскурсії, але й зробити візити на окремі підприємства, які можуть познайомити їх з традиціями виробництва, технологіями, та звісно смаком продуктів.
Вперше в Україні за сприяння громадської спілки «Карпатський смак», сформовано ініціативу, коли не туроператор визначає куди їхати туристам, а самі виробники об’єднали зусилля для залучення туристів, з метою формування культури споживання натуральних продуктів, зростання привабливості та атрактивності турів, зростання популярності сіл де вони розташовані.
За словами спеціаліста з маркетингу громадської спілки “Карпатський смак”, Олександра Коваля, гастрономія Карпат у 2018 році буде серед трендів, та пріоритетів у гостей Івано-Франківської, Львівської, Закарпатської та Чернівецької областей.
Гості, туристи, що відвідуватимуть Карпати будуть цікавитись не лише життям та побутом, але й смаком краю. Саме тому, громадська спілка «Карпатський смак» працює над наповненням та презентацією туристичного маршруту “Смак українських Карпат”, що покликаний не лише дати туристам новий досвід, але перш за все об’єднати унікальні господарства, що об’єднані ідеєю, та стимулювати інтерес до їх продукції.
Принципи гастрономічного туризму на території Карпат дуже прості: глибше вивчити культуру регіону, спробувати продукт лише у місцях його виробництва по усій території українських Карпат.
Як результат, турист зможе міцно зв’язати в своїй пам’яті та своїй уяві смак, аромат, технологічні особливості, унікальні характеристики, таємниці виробництва, історію, легенди, в залежності від району (низовина, гори), культури (бойківська, лемківська, гуцульська, долинянська, угорська, словацька, румунська та інша).
На першому етапі, туристичний маршрут “Смак Українських Карпат” включає виробників, які вже можуть надати дегустації продукції, безпосередньо на підприємстві, фермі, або у спеціально облаштованому приміщенні “дегустаційному залі”.
За сприяння громадської спілки «Карпатський смак» заплановано проведення навчання для виробників продукції, здійснення інформаційного та консультаційного супроводу, інструкції, щодо прийому туристів. Окремо очікується представлення туристичного маршруту «Смак українських Карпат» на туристичних виставках по Україні.
Слід відзначити, що серед переваг у залученні туристів на ферми та господарства є не лише створення нових ринків та каналів збуту продукції, але й посилення брендів виробників локальних продуктів, збільшення сплати податків для місцевих бюджетів та формування привабливості територій.
Територіально, це село Нижнє Гусне, сироварня «Еко Газда» Львівщина), села Ботар ФГ Тізеш «Угочанский смак» та Нижнє Селище Селиська сироварня, еко-ферма Зелений Гай – Закарпаття, села Микуличин Еко-ферма «Зелений Гай» та село Спас Кооператив «Чиста флора» Прикарпаття. Очікується збільшення та розширення кількості господарств.
Ключова перевага, яку отримають туристи, це можливість отримати новий досвід, через спілкування з виробником, доторкнутись до культури традиційного виробництва, та споживання натуральних продуктів.
Наступним етапом, ми очікуємо, що до маршруту приєднаються заклади громадського харчування, що пропонуватимуть меню, з продуктів, що походять з українських Карпат, підсумовує Олександр Коваль.
Додайте коментар
You must be logged in to post a comment.