Сучасний ринок праці є достатньо конкурентним середовищем, де кожен кандидат прагне виділитися серед інших. У такому випадку резюме та співбесіда з потенційним роботодавцем залишаються найкращими способами демонстрації професіоналізму та експертності. Сьогодні ми розповімо деякі секрети написання ефективного CV та якісної підготовки до інтерв’ю. До речі, якщо вас цікавить робота в Кам’янському або іншому українському місті, на сайті Jooble щодня розміщуються актуальні вакансії у різних сферах.
Резюме, яке «продає»: на що звернути увагу під час складання документа?
Резюме – це стислий опис вашого досвіду роботи, освіти, навичок, досягнень та іншої інформації, яка може бути важливою для працевлаштування. Проте, успішне CV не має являти собою перелік «сухих» даних. Навпаки, воно повинне підкреслювати ваші сильні сторони та конкурентоспроможність. Разом з експертами Jooble ми склали 5 порад, які допоможуть зробити резюме унікальним та знайти роботу.
№1. Дотримуйтеся чіткої та послідовної структури
Зазвичай рекрутери витрачають не більше, ніж 60 секунд на перегляд одного резюме. Щоб інформація сприймалася швидше та легше, розділяйте блоки за допомогою заголовків, абзаців, списків тощо.
Найпоширеніша структура CV сьогодні виглядає так:
- ПІБ та назва посади;
- Контактні дані;
- Професійна мета;
- Досвід роботи/досягнення;
- Навички;
- Освіта;
- Рекомендації (за бажанням);
- Додаткова інформація (за необхідністю).
Ідеальний обсяг резюме – 1-2 сторінки. Якщо ви не хочете самостійно оформлювати документ та прописувати структуру, у вільному доступі можна знайти готові шаблони для CV. Проте, рекомендується обирати файли з мінімалістичними шрифтами та дизайнами. До речі, якщо зараз ви шукаєте нові вакансії для відгуків, на сайті Jooble пропонується робота в Мукачеві та інших українських містах.
№2. Фокусуйтеся на досягненнях
При описі свого досвіду замало просто вказати роки працевлаштування та обов’язки у тій чи іншій компанії. Вдалою ідеєю буде короткий опис досягнень на кожному з місць роботи, проте, він має бути чітким та вимірним. Наприклад, «навчив 25 нових співробітників» замість «проводив навчання персоналу», або «у липні 2023 перевиконав план продажів на 25%» замість «систематично перевищував плани продажів».
№3. Змінюйте резюме для кожної вакансії
Під час відбору кандидатів, рекрутери шукають ключові слова та фрази у надісланих CV. Ними є основні вимоги роботодавців, вказані у тексті вакансії. Резюме, які не відповідають запитам компанії одразу відкидаються. Саме тому щоразу перед надсиланням відгуку необхідно перевіряти чи збігаються вимоги з оголошення про роботу зі вказаними у документі навичками. Якщо ні, то треба дописати ті, якими ви дійсно володієте.
№4. Додавайте супровідний лист до резюме
Супровідний лист – це повідомлення для рекрутера довжиною 150-200 слів, де необхідно описати свої мотивації працювати саме на цій позиції та як ваші особисті якості, знання та навички можуть допомогти розвитку компанії. Cover letter є лише додатком, він не має повторювати інформацію з резюме. В Україні культура супровідних листів поки що не дуже розвинена, тому кандидати, які залишають їх у відгуку, мають абсолютну перевагу над іншими.
№5. Перевіряйте резюме та супровідний лист на помилки
Здається, що це дуже просто та банально, проте, багато кандидатів нехтують цим етапом. Наявність друкарських помилок, недотримання правил орфографії, пунктуації дуже «ріжуть» очі та псують перше враження про людину. Зараз існує безліч сервісів, які виправляють помилки у тексті, від LanguageTool та Grammarly до ChatGPT.
Підготовка до співбесіди: як почуватися впевнено на інтерв’ю?
Співбесіда є вирішальним етапом для кожного кандидата, тому якщо вам вдалося вибрати вакансію та отримати запрошення на спілкування з роботодавцем, далі спрямуйте свої зусилля на якісну підготовку. Тут ми також зібрали декілька рекомендацій.
№1. Дослідіть діяльність компанії
Майже на кожній співбесіді рекрутери ставлять питання у стилі «Чому саме ми?». Щоб бути готовим дати детальну відповідь та пояснити як ваші інтереси перетинаються з цінностями компанії, проведіть попередній аналіз її роботи. Відвідайте офіційний сайт, сторінки у соцмережах і дізнайтеся про мету діяльності, особливості корпоративної культури, запропоновані послуги та продукти тощо.
№2. Заготуйте відповіді на поширені запитання
В інтернеті можна з легкістю знайти перелік поширених запитань роботодавців у будь-якій сфері. Продумайте лаконічні відповіді та запишіть їх у форматі тезисів. За 15-20 хвилин до інтерв’ю перегляньте ці нотатки, щоб не забути важливі деталі безпосередньо під час розмови.
№3. Підготуйте розповідь про свої ключові навички
Ваші знання та навички є найголовнішим предметом розмови на співбесіді, тому необхідно підготувати розповідь, яка переконає інтерв’юера у вашій компетенції та конкурентоспроможності. Передивіться ще раз деталі вакансії та особливості діяльності компанії. Подумайте які навички для неї є першочерговими та сфокусуйтеся на них. Інші сильні сторони можна описати у кінці.
№4. Завжди готуйте питання до інтерв’юера
Зустрічні питання від кандидата на посаду завжди підтверджують зацікавленість у вакансії. Ви можете запитати в інтерв’юера більше детальну інформацію щодо графіка роботи, формату праці, команди та того, яким він бачить ідеального працівника.