Туристичні кластери, це нові можливості, додатковий майданчик для розвитку існуючих та створення нових бізнес-проектів, проведення спільних виставок, акцій, розробки стратегії просунення туристичної пропозиції Закарпаття, у цільових регіонах.
Створення кластеру дозволить більш успішно конкурувати, як на регіональному, так і міжнародних туристських ринках.
Кластер – продукт співпраці підприємств індустрії туризму з усіма іншими видами бізнесу, пов’язаними з їх обслуговуванням. В туризмі, це наприклад, готелі, заклади громадського харчування, туристичні компанії, освітні заклади, розважальні комплекси, транспортне сполучення, система виробництва сувенірної продукції.
На сьогодні, у нас є всі умови і ресурси для створення та ефективного розвитку туристичної галузі Закарпаття.
Туристичний кластер може бути сформований як у межах окремих зон чи районів, так і Закарпаття загалом. Закарпаття як туристична дестинація, має сформований імідж в уяві туриста. Мусимо відзначити, що чим далі, тим даний імідж стає менш привабливим, через низький рівень якості послуг, що у переважній більшості випадків зумовлено не відсутністю знань у менеджерів та директорів підприємств туристичної індустрії, а відсутністю системного бачення перспектив розвитку тих чи інших туристичних проектів.
Створення кластерів у туризмі навколо так званих «кореневих центрів», дестинацій, які продають туристичні фірми, створюючи туристичний продукт, допоможе підійти до стратегії системного розвитку регіональної індустрії туризму. На Закарпатті, наприклад, такими центрами, можуть стати архітектурні пам’ятки, природні та рекреаційні ресурси, події: палаци та замки, мінеральні та термальні джерела, гірські вершини, озера, фестивалі та інше.
Вагомим аргументом, що сприятиме створенню туристичного кластеру, може стати ідея співпраці на місцевому рівні, щоб конкурувати на глобальному ринку.
Туристичні фірми, є операторами ринку, продаючи свій продукт, вони перекуповують послуги інших видів бізнесу, що функціонують в індустрії туризму: готельного та ресторанного, перевезень, торгівлі, розважального та інших.
Через це, вони повинні між собою спілкуватись, не тільки укладаючи комерційні угоди, але й під час конференцій, семінарів, нарад, через створення професійних асоціацій, клубів. Адже, представники всіх зазначених видів бізнесу і утворюють кластер туризму. Відомо, що в конкурентній боротьбі за клієнта і за місце на ринку завжди перемагає об’єднання зусиль, що пропонує більшу кількість пропозицій, більш високий рівень якості, більш низькі ціни. В боротьбі за глобального споживача, в системі конкуренції туристичних дестинацій не може бути одноосібної гри, тут слід об’єднувати зусилля.
Ініціатива створення кластеру може належати як представникам органів державної влади, місцевого самоврядування, так і бізнесу. Зусилля органів влади зазвичай спрямовуються не на підтримку окремих підприємств і галузей, яким би не був значним їх внесок в економіку регіону, а на створення умов для розвитку кластерів та розвитку взаємин усередині нього.
Тут варто долучити і потужні інвестиційні проекти, що працюють на території Закарпаття. Адже, такі світові бренди, як «Ядзакі», «Джейбіл», «Єврокар», «Турбогаз», «Фішер», та інші відомі у світі, а географічно вони розташовані на території Закарпаття.
Туризм має свою специфіку. Турист, який може бути як місцевим жителем, так і приїжджим, завжди має можливість вибору будь-якої країни і будь-якого регіону, і він хоче знати про регіон і про умови відпочинку якомога більше до того, як він сюди приїхав.
Турист оцінює не тільки роботу фірми, яка надає йому послуги, приймає, супроводжує, він оцінює, перш за все, регіон. Про який він ще довго буде згадувати. Згадувати або позитивно, або негативно.
Турист, прагне швидко і без проблем придбати будь-яку послугу, і вибір цих послуг має бути великий, ціни виправдані, а система обслуговування працювати бездоганно. Він потребує безпеку і комфорт, повага і увагу, і головне – отримати ті самі «незабутні» враження, заради яких він і приїхав. А що отримує? Завищені ціни, на послуги низької якості, злість та хамство з боку обслуговуваних працівників.
Туристичні послуги, що пропонуються на Закарпатті, є не тільки різноманітними, але подеколи і унікальними. Задача науковців, розвивати іде продуктів, створювати концепції, а бізнес, повинен їх розвивати та втілювати у життя. Від співпраці виграють усі.
На мою думку, без підвищення загального рівня якості послуг і створення обласної концепції чи програми орієнтованої на споживачів, подальший розвиток туризму Закарпаття буде ускладнюватись. При тому вирішення багатьох питань напряму залежить від представників туристичних фірм, органів державної влади, громадських організацій та органів влади та мас-медіа, які формують громадську думку.
Турінформ Закарпаття розпочинає проведення семінарів на рівні районів Закарпатської області, з метою обговорення перспектив розвитку туризму як окремих зон в межах районів та і Закарпаття загалом, створення нових можливостей та розширення спектру послуг, а також створити систему обміну думками та бачення директорів, менеджерів підприємств вирішення спільних проблем.
Учасниками семінарів стануть фахівці та експерти індустрії туризму районів, представники органів влади та місцевого самоврядування, представники туристичних фірм, що працюють над розвитком внутрішнього туризму Закарпаття, директори та менеджери туристичних баз, готелів, ресторанів, виробники сувенірів, та організації, що надають посередницькі послуги.
За результатами проведених робочих зустрічей очікується вироблення перспективного, реалістичного плану розвитку туризму районів на основі існуючого потенціалу, з орієнтацією на цільові групи туристів, як результат втілення стратегії розвитку туризму Закарпаття.
Запрошуємо до обговорення ідеї створення туристичних кластерів на Закарпатті.
Усі пропозиції надсилайте на адресу: office@tourinform.org.ua
Олександр Коваль
Керівник Туристично-інформаційного центру Закарпаття»
Додайте коментар
You must be logged in to post a comment.